چگونه زمان ماندن کاربران در سایت را افزایش دهیم؟

چگونه زمان ماندن کاربران در سایت را افزایش دهیم

چگونه زمان ماندن کاربران در سایت را افزایش دهیم

فاکتور ها و عوامل زیادی وجود دارند که می توانند به صاحبان وبسایت ها یک ایده کلی از میزان محبوبیت مطالب و محتوایشان بدهند. برای مثال تعداد کاربران، تعداد بازدید ها، میزان بازگشت کاربران، لینک های داده شده به مطلب، و … تک تک این فاکتور ها می توانند اطلاعات زیادی در مورد محبوبیت محتوای تان بدهند.

اما غیر از این ها، یک فاکتور دیگر وجود دارد که اهمیت بسیار زیادی دارد و نشان دهنده مقبولیت یا عدم مقبولیت مطالب شماست: زمان ماندن کاربران در سایت.

چرا زمان ماندن کاربران در سایت، اهمیت دارد؟

بگذارید با یک مثال توضیح دهیم.

فرض کنیم وبسایتی دارید که تعداد مشاهده صفحه در آن، به ازای هر کاربر 4.5 عدد است. یعنی یک کاربر که وارد سایت می شود، قبل از ترک آن به طور میانگین 4.5 صفحه را باز کرده و می خواند. تا به این جا همه چیز عالیست، اما وقتی به زمان ماندن کاربر در صفحه نگاه می کنید، با یک فاجعه بزرگ روبرو می شوید: میانگین آن در حدود 55 ثانیه است.

این یعنی کاربران هر کدام از مطالب شما را در کمتر از یک دقیقه “می خوانند”! نیاز به محاسبات پیچیده ریاضی نداریم تا پی ببریم، کاربران مطالب نوشته شده را نمی خوانند و فقط نگاهی گذرا به آن می اندازند.

یعنی چه؟ یعنی مطالبی که برای نوشتن شان زحمت کشیده اید، برای کاربران تقریبا بی ارزش و بی اهمیت هستند.

یک کاربر هرچه بیشتر در وبسایت شما بماند، احتمال این که یک خرید انجام دهد و یا در کل، کاری انجام دهد که شما از آن سود می برید، بیشتر خواهد بود. پس با این حساب، اگر تعداد بازدید کننده ها یکی از اصلی ترین فاکتور های موثر در سود دهی وبسایت باشد، زمان ماندن در وبسایت نیز تقریبا به همان اندازه اهمیت دارد.

زمان ماندن در وبسایت، نشان می دهد که کاربران تا چه اندازه با محتوای شما تعامل دارند و چقدر از آن استفاده می کنند. اگر کسی به مدتی طولانی در سایت شما بماند، یعنی با مطالب تان درگیر شده است و اعتماد بیشتری به شما دارد. همین عامل موجب می شود به آسانی از خدمات شما (هر چه که باشد) استفاده کند.

چگونه می توانیم زمان ماندن در وبسایت را افزایش دهیم؟

برای انجام این کار چندین نکته وجود دارد که مهم ترین شان را به صورت خلاصه اشاره می کنیم:

 

چگونه می توانیم زمان ماندن در وبسایت را افزایش دهیم؟

چگونه می توانیم زمان ماندن در وبسایت را افزایش دهیم؟

 

محتوای با کیفیت و جذاب تولید کنید

شاید ساده ترین و در عین حال مهم ترین قانونی که باید رعایت کنید همین است. اگر همین یک مورد را به خوبی رعایت کنید، دیگر نیازی به نگرانی نیست. کاربران نه تنها زمان طولانی تری در وبسایت شما خواهند ماند، بلکه مطالب بیشتری را هم خواهند خواند و در آینده نیز دوباره باز خواهند گشت.

انتقال در سایت را راحت تر کنید

سعی کنید نحوه چیدمان لینک های پیشنهادی در وبسایت تان طوری باشد که کاربر را بعد از خواندن یک مطلب، تشویق به خواندن مطالب دیگر نیز بکند. یکی از بارز ترین مثال های رعایت این قانون را می توانید در فروشگاه های اینترنتی ببینید. وقتی در این سایت ها در حال مشاهده مشخصات یک محصول هستید، در پایین آن محصولات مشابه را نیز که در محدوده قیمت شما هستند، نشان می دهند.

دستگاه های موبایل را نادیده نگیرید

یکی از مهم ترین اتفاقاتی که در چند سال اخیر در دنیای وب افتاده ، افزایش استفاده از دستگاه های موبایل برای وبگردی است.

با این حساب باید کاربران موبایل را نیز ذر نظر بگیرید و وبسایت تان را با نمایشگر های کوچک شان سازگار کنید.

آمار نشان می دهد که در صورت سازگار نبودن یک وبسایت با دستگاه های موبایل، 27 درصد کاربران آن وبسایت را بلافاصله بعد از ورود، ترک می کنند.

طراحی قالب وردپرس

طراحی و کدنویسی انواع قالب وردپرس

تبدیل PSD به وردپرس

تبدیل psd به قالب استاندارد وردپرس

تبدیل Psd به Html

تبدیل انواع فایل Psd به فایل Html

طراحی قالب فروشگاهی

طراحی و راه اندازی فروشگاه اینترنتی

seo و بهینه سازی قالب

SEO و بهینه سازی سایت