افزونه چت و پشتیبانی وردپرس
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما دوستان عزیز طراح وردپرس . روزتون خوش. امیدوارم که تا به اینجا روز خوبی رو سپری کرده باشید و با آموزش امروز با ما همراه باشید. خب دوستان در آموزش وردپرس امروز میخواهم بهتون افزونه ای رو معرفی کنم که با کمکش میتوانید سیستم چت وردپرستان را راه اندازی کنید. پس با ما همراه باشید.
همانطور که میدانید برای ارتباط با مشتران و کاربران خودتون به ساختن قسمت هایی مثل ارتباط با ما احتیاج دارید. این ارتباط ممکن است به شکل های مختلفی باشد. برای مثال به وسیله ی فرم های تماس و ایمیل و چت آنلاین. لازم به ذکر هست که هر کدام نقشی دارند و وظیفه ای را انجام میدهند و باعث برقراری ارتباط در وب سایت شما میشوند. اما چیزی که امروز میخواهیم در موردش حرف بزنیم سیستم چت آنلاین یا چت وردپرس هست. در اصل لازم نیست که همه ی وب سایت ها این قابلیت را به کاربران خود بدهند که چت وردپرس را داشته باشند. یعنی باید برای ارتباط با کاربران به نوع فعالیت توجه کرد.
وقتی که شما یک وب سایت خبری یا شخصی دارید و به کمک این وب سایت فقط قرار است که یک سری اطلاعات را در اختیار کاربران بذارید در این حالت نیازی نیست که امکان چت وردپرس را قرار دهید و تنها کاری که لازم است بکنید این است که صفحه ای برای ارتباط با کاربران بسازید. اما اگر از آن دسته از افرادی هستید که وب سایت های شرکتی دارید و نمونه کار و خدماتی را ارائه میکنید، یا از هاستینگ و سایت های فروشگاهی استفاده میکنید لازم هست که امکان چت وردپرس را در وب سایت خود داشته باشید. حالا اگر آماده هستید یک افزونه ی خوب و فارسی چت وردپرس را با هم بررسی کنیم.
حالا میخوام بهتون یکی از افزونه های چت وردپرس را معرفی کنم. افزونه وردپرس WP Live Chat Support یکی از افزونه های چت وردپرس هست که کارایی بالایی هم دارد. در ادامه به آن میپردازیم. برای نصب افزونه به پیشخوان وردپرس میرویم و سپس افزونه را نصب میکنیم. پس از اینکه افزونه را فعال کردیم گزینه ای ظاهر میشود به نام گفتگوی آنلاین. در قسمت تنظیمات تب های مختلفی وجود دارد که هر کدام قسمتی از سیستم وردپرس را مشخص و تنظیم میکند.
تنظیمات عمومی
حالا میخواهم نکانی را در مورد بخش گفتگو مطرح کنم.
دوستان در اینجا باید به این نکته توجه کنید که مواردی را که بررسی نمیکنیم برای نسخه پرمیوم هستند و در این جا غیر فعال.
پیام های آفلاین
حالا میریم سراغ استایل.
از بخش مسئولین سایت شما میتوانید برای انتخاب فردی که قرار است پشتیبانی آنلاین دهد و در گفتگو شرکت کند استفاده کنید. در این قسمت نسخه ی رایگان و پرمیوم متفاوت است. در نسخه ی رایگان فقط یک نفر میتواند این مسئولیت رابه عهده بگیرد ولی در نسخه ی پرمیوم به هر تعدادی که بخواهید میتوانید مسئول برای بخش پشتیبانی انتخاب کنید.
بازدیدکننده های مسدود شده
در این قسمت شما میتوانید آی پی هر کسی را که میخواهید وارد کنید تا پنجره ی چت برای او مخفی شود و آن شخص نتواند در چت شرکت کند.
Surveys
چنانچه که تمایل داشته باشید در مورد کیفیت حرف بزنید میتوانید گزینه ی Surveys را فعال کنید و همچنین مشخص کنید که قبل از چت یا بعد از چت نمایان شود.
حال در این بخش میخواهیم از تاریخچه صحبت کنیم. بخش تاریخچه مشخص میکند که چه صحبت هایی قبلا در چت وردپرس انجام شده و چه صحبت هایی در انتظار بررسی است. در اصل همانطور که میتوانید از نام این بخش بفهمید اطلاعاتی را از تاریخچه به ما میدهد.
در چت وردپرس بخشی وجود دارد به نام گفتگو های از دست رفته. در این بخش چت هایی که لغو شده نشان داده میشود.
پیام های آفلاین
در این قسمت تمام پیام های ارسالی توسط کاربران در زمان آفلاین بودن پشتیبان نمایش داده میشود. یعنی هم ایمیل میشود و هم در اینجا نمایش داده میشود. بعد از اینکه تمام نکاتی را که به شما گفتم را انجام دادید به وب سایت خودتون برید و در اونجا نتیجه را مشاهده کنید.
بعد از اینکه یک شخص برای شما اولین پیام را ارسال کرد توی صفحه ی گفتگوی آنلاین اسم و شناسه ی آن فرد مشخص میشود و شما میتوانید با کلیک روی گزینه ی پذیرفتن گفتگو با او صحبت کنید.
دانلود افزونه ی WP Live Chat Support
خب دوستان خیلی خوشحالم از اینکه با یکی دیگه از آموزش های وردپرس در خدمتتون بودم امیدوارم که خوب و مفید بوده باشد براتون. اگر میخواهید با قالب وردپرس جدید و پوسته وردپرس جدید آشنا شوید در آموزش های بعد ما را همراهی کنید. موفق و پیروز باشید.
چنانچه نیاز به طراحی قالب وردپرس و یا سئو و بهینه سازی قالب وردپرس دارید، هم اکنون اقدام نمایید: