بهینه سازی سرعت سایت وردپرسی

بهینه سازی سرعت سایت وردپرسی

سرعت لود شدن وب سایت ها یک عامل تعیین کننده در افزایش بازدیدکنندگان هر سایتی محسوب می شود . هر ثانیه ای که صرف بارگذاری اطلاعات شما در مرورگر کاربر می شود بسیار باارزش است و باید این زمان را به حداقل ممکن کاهش داد . یک راه اندازه گیری سرعت بارگذاری وب سایت ها استفاده از خدمات دهندگان رایگانی مانند GtMetrix است ، همین حالا به آن مراجعه کرده و وب سایت خود را آنالیز کنید . به احتمال زیاد سرعت وب سایت شما چنگی به دل نمی زند و ارورهای زیادی نمایش داده می شوند که هر یک باید جداگانه و با روش مختص خود رفع شوند . در این مطلب سه افزونه کاربری برای وردپرس را به شما معرفی می کنیم که با کمک آن ها می توانید سرعت باگذاری وب سایت خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید . در ادامه مطلب همراه ما باشید .

اگر نتیجه نمایش داده به شما برای بهتر شدن نیاز به رفع مشکلات زیر دارد ، افزونه های معرفی شده در این مطلب را از دست ندهید :

۱- Defer parsing of JavaScript

۲- Remove query strings from static resources

۳- Optimize the order of styles and scripts

حل مشکل Defer parsing of JavaScript

wp-deferred-javascripts-load-time-optimization-wordpress-plugin

برای این کار کافی است افزونه WP Deferred Javascripts را نصب کرده و آن را فعال کنید . این افزونه هنگامی که به یک فایل جاوا اسکریپت نیاز باشد آن را فراخوانی می کند ، همچنین با انتقال فایل های جاوا به انتهای صفحه باعث افزایش سرعت لود سایت می شود . در قسمت تنظیمات می توانید مکان قرارگیری فایل های JS را مشخص کنید (بین هدر و فوتر).

حل مشکل Remove query strings from static resources

remove-query-strings-from-static-resources-load-time-optimization-wordpress-plugin

برای حل این مشکل کافی است افزونه Remove Query Strings From Static Resources را نصب کرده و آن را فعال کنید . این افزونه اطلاعات مربوط به ورژن فعلی وردپرس ، افزونه ها و قالب را از فایل های آن ها حذف می کند . به عنوان مثال قبل از استفاده از این افزونه آدرس فایل های CSS و یا JS به صورت زیر می باشد :

[codesyntax lang=”php”]

/wp-content/themes/8theme/style.css?ver=4.1.1

[/codesyntax]

که پس از فعال سازی افزونه به صورت زیر بارگذاری می شوند :

[codesyntax lang=”php”]

/wp-content/themes/8theme/style.css

[/codesyntax]

 

استفاده از این افزونه علاوه بر افزایش سرعت وب سایت شما باعث بهبود امنیت شما نیز می شود . حتما از این افزونه استفاده کنید .

حل مشکل Optimize the order of styles and scripts

scripts-to-footer-load-time-optimization-wordpress-plugin

برای این کار کافی است افزونه Scripts To Footer را نصب کرده و آن را فعال کنید . این افزونه به صورت خودکار فایل های JS پوسته شما را به فوتر منتقل می کند . توجه کنید که این افزونه تنها در صورتی کار می کند که شما در طراحی قالب خود از تابع wp_enqueue_scripts استفاده کرده باشید .

افزونه های بالا را نصب کرده و هر کدام را فعال کنید تا از هماهنگی آن ها با وب سایت خود مطمئن شوید . در صورتی که پس از فعال سازی همه افزونه ها در نمایش وب سایت شما مشکلی به وجود آمد افزونه ها را یکی یکی تا زمان حل شدن مشکل غیر فعال کنید . پس از حصول اطمینان از کارکرد افزونه ها سایت خود را مجددا در GtMetrix بررسی کرده و از امتیاز به دست آمده لذت ببرید .