Google_M

مرغ مگس خوار الگوریتم جدید گوگل است که به تازگی به الگوریتم های جستجو اضافه شده است. مرغ مگس خوار یا Hummingbird بر خلاف الگوریتم های گوگل پاندا و گوگل پنگوئن یک افزونه آنتی اسپم نیست بلکه بر روی بهینه سازی پرس و جوهای کاربران کار میکند.

 

تفاوت الگوریتم جدید گوگل – مرغ مگس خوار با الگوریتم های گوگل پاندا و گوگل پنگوئن

الگوریتم های گوگل پاندا و گوگل پنگوئن تمرکز خود را بر روی روش های شناسایی اسپم گذاشته بودند، گوگل پاندا وظیفه شناسایی محتوای نامناسب و کپی شده از سایت های دیگر، روش های متقلبانه در داخل سایت مانند کلوکینگ و… را به عهده دارد و گوگل پنگوئن وظیفه شناسایی لینکهای اسپم و سایت های اقدام به خریداری لینک برای بهبود رنکینگ خود می کنند را عهده دار است. هر دو الگوریتم فوق در حال مبارزه با سئوی سیاه هستند و پاندا و پنگوئن نیز حیواناتی سیاه و سفید می باشند.

الگوریتم جدید گوگل – مرغ مگس خوار بر خلاف این دو الگوریتم یک افزونه ضد اسپم نیست بلکه افزونه ای برای تجزیه و تحلیل عباراتی است که کاربر برای جستجو وارد کرده. گوگل با این کار می تواند نتایج بهتری را به کاربران نمایش دهد و با استفاده از الگوریتم مرغ مگس خوار می تواند نتایج خود را بهبود بخشد. در واقع الگوریتم جدید گوگل تاثیری در نتایج رتبه بندی به طور مستقیم ندارد و صرفا عباراتی را که کاربر جستجو کرده بررسی می کند و بر اساس خواسته های کاربر سعی میکند بهترین نتیجه را نمایش دهد.

Google_Hummingbird

 

نحوه عملکرد مرغ مگس خوار

با وجود اینکه سوالات زیادی در مورد نحوه عملکرد فنی الگوریتم مرغ مگس خوار مطرح می شود اما گوگل تا کنون جزییاتی در مورد نحوه عملکرد این الگوریتم ارائه نداده است، مرغ مگس خوار بعد از الگوریتم کافئین که در سال ۲۰۰۹ ارائه شد و هدف از آن افزایش سرعت نتایج گوگل و ادغام آنها با نتایج شبکه های اجتماعی بود به عنوان جدیدترین الگوریتم بهبود نتایج گوگل ارائه شده است.

تمرکز اصلی مرغ مگس خوار بر روی عبارت جستجو شده است و این امکان را می دهد که گوگل عبارات فوق را به طور کامل تجزیه کرده و مورد بررسی قرار دهد. این موضوع سرعت دسترسی کاربران به پاسخ سوالاتی را که می خواهند افزایش خواهد داد.

مرغ مگس خوار ده روز است که به الگوریتم های گوگل اضافه شده و احتمال دارد که تا کنون تغییرات مربوط به این الگوریتم را در نتایج گوگل مشاهده کرده باشید. معمولا الگوریتم های جدید گوگل با تاخیر به سایر زبانها مانند فارسی وارد می شوند و هنوز اطلاع دقیقی از عملکرد این الگوریتم در زبان فارسی وجود ندارد.

آیا با آمدن مرغ مگس خوار الگوریتم های دیگر گوگل مانند Page Rank دیگر ارزشی نخواهند داشت؟

خیر، مرغ مگس خوار صرفا یک الگوریتم تکمیلی است و الگوریتم های قبلی در جای خود باقی خواهند مانند و کار خواهند کرد. الگوریتم های ضد اسپم گوگل پاندا و پنگوئن نیز همینطور خواهند بود.

آیا الگوریتم جدید به معنای تغییر ترافیک سایت های اینترنتی و تغییرات در رنکینگ آنها خواهد بود؟

خیر، در حالت کلی تغییرات اساسی در رنکینگ سایت ها بوجود نخواهد آمد بلکه عباراتی که کاربران جستجو می کنند تغییر پیدا خواهند کرد. البته این موضوع می تواند نهایتا به نفع برخی از سایت تمام شود و به ضرر برخی سایت های دیگر.

با ورود الگوریتم مرغ مگس خوار لازم است چه تغییراتی در سایت خود بدهیم؟

نیازی به انجام تغییرات در سایت شما نیست، اما این الگوریتم توجه ویژه گوگل به نیاز کاربران و عبارات جستجو شده را نشان می دهد. شما نیز می توانید با تحلیل عباراتی که کاربران سایت شما به دنبال آن هستند مطالب مفیدتری تولید کنید و محتوای خود را طبق عباراتی که مخاطبین شما به دنبال آن جستجو می کنند تولید نمایید.

درباره مرغ مگس خوار

دلیل نام گذاری الگوریتم جدید گوگل به مرغ مگس خوار از طرف گوگل اینگونه اعلام شده است که این پرنده دقیق و سریع است. دقت و سرعت دو عاملی است که در سیستم های هوشمند همواره در تناقض با هم قراردارند و همیشه در یک سیستم هوشمند باید یکی را فدای دیگری کرد.

مرغ مگس خوار کوچکترین پرنده دنیا است. بال های این پرنده در هر ثانیه ۷۰ بار به هم می خورند و در حالت عادی هرگز نمی توان بال زدن پرنده را مشاهده کرد، بالهای این پرنده در زمان شیرجه زدن در هر ثانیه ۲۰۰ بار به هم می خورند.این پرنده می تواند با سرعت ۳۰ مایل در ساعت پرواز کند و این توانائی را دارد که در زمان پرواز در یک نقطه ثابت بماند و یا حتی به سمت عقب حرکت کند.