سنجش و افزایش رتبه الکسا از زبان مدیر الکسا

سنجش و افزایش رتبه الکسا از زبان مدیر الکسا

اکثر مدیران سایتها و وبلاگها دنبال این هستن چطوری میتونن رتبه الکسا سایت خودشون رو بهبود ببخشن. سوالاتی که هر کسی یه جوابی براشون داره و این باعث سردرگمی مدیران سایتها و وبلاگها شده که باعث میشه دست به کارهای اشتباه بزنن که در بعضی مواقع جبران ناپذیر هم هست. از جمله سوالاتی که دارن این هست که رتبه الکسا چطوری سنجیده میشه ؟ رنک الکسا هر چند وقت یکبار آپدیت میشه ؟ ترافیک سایت من بهتر شده ولی رتبه الکسا سایت من داره هر روز بدتر میشه ؟ و سوالاتی از این نظیر که در یک کمپین پرسش و پاسخ ، کاربران از سایت الکسا پرسیدند و سایت الکسا به اونها جواب داده . ما سوالات و جوابها رو بدون هیچ کم و کاست براتون آماده کردیم میتونید سوالات رو بخونید جوابها هم که هستند. با این حال بازم سوالی ماند تمام و کمال خدمتتون هستم راستی میتونید مقاله رنک الکسا را با گوگل اشتباه نگیریم رو هم مطالعه کنید.

الکسا میگوید : ما روزانه به پرسشهایی که درباره دیتای الکسا ، نحوه سنجش و نحوه محاسبه رنک هستند ، پاسخ میدهیم. در یک فضای پرسش و پاسخ به برخی از رایج ترین سوالاتی که مربوط به این حوزه هستند پاسخ داده ایم.

سوال : پنل دیتای الکسا چیست ؟

پاسخ : پنل دیتا نمونه ای از ترافیک اینترنت جهانی است که برای محاسبه رنک های الکسا و تخمین معیارهای غیر گواهی شده (یا تایید نشده) است. پنل دیتا از میلیونها کاربر اینترنتی که یکی از ۲۵۰۰۰ هزار برنامه افزودنی مرورگر را استفاده میکنند تشکیل شده است.

سوال : آیا الکسا مستقیما ترافیک وب را می سنجد ؟

پاسخ : بله . الکسا ترافیک را مستقیما از سایتهایی که اسکریپت ویژه الکسا را انتخاب و نصب کرده اند ، صحت و سقم معیارهایشان را مشخص میکند. دیتای موجود در پنل الکسا همراه با دیتایی که مستقیما از منابع سنجش شده اند ، ترکیب و از الگوها و مدل های پیشرفته آماری ما ***** میشوند و ما را در ، فراهم سازی قوی ترین معیارها برای شما توانا میسازند.

سوال : رنک های ترافیک الکسا چگونه محاسبه و تعیین میشوند ؟

پاسخ : رنک ها و ارزیابی و تخمین ترافیک به طور پیش فرض و بر اساس رفتار جستجوی browsing افراد در پنل دیتای جهانی مان است. برای محاسبه رنک از یک روش اختصاصی که ترکیبی از میانگین روزانه کاربران ویژه و تعداد بازدید صفحات page views در سه ماه گذشته ، استفاده میشود. سایتی که بالاترین ترکیبی از کاربران ویژه و صفحات بازدید شده را داشته باشد رنک ۱# میگیرد.(منظور از رنک ۱ رنک بهتر در الکسا هست)

سوال : هر چند وقت یکبار رنک الکسا آپدیت میشود ؟

پاسخ: روزانه

سوال : آیا زیر صفحه SubPage و زیر دامنه SubDomains ها هم رنک میگیرند ؟

پاسخ : رنک های ترافیک الکسا تنها برای دامین های سطح بالا top level به عنوان مثال: domain.com فراهم شده است ما رنک های جداگانه ای برای زیر صفحات یک دامین مثال : domain.com/subpage یا زیر دامین ها مثال : subdomain.domain.com در نظر نگرفته ایم مگر اینکه ما بتوانیم آنها را به عنوان یک صفحه اصلی homepage شخصی سایت میزبانی شده یا وبلاگ شناسایی کنیم. نمونه ای از این مورد آنهایی هستند که روی سایتهایی مثل بلاگر میزبانی شده اند. در این حالت این سایتها دارای رنک های ترافیک منحصر به فرد و جداگانه ای جدای از دامین های میزبانی شان خواهد بود.

سوال : شما گفتید کاربران ویژه منظورتان از کاربران ویژه چیست و چگونه آنها را از کاربران عادی متمایز میکنید؟

پاسخ : سوال خوبی است کاربران ویژه ، با تعداد کاربران ویژه ای که از سایتی در یک روز معین بازدید میکنند محاسبه میشود. به عبارت دیگر ، کاربران ویژه تعداد افرادی هستند که از سایت شما در یک دوره زمانی مشخص و معین بازدید میکنند. شخصی که سایتی را چندین بار در طول آن دوره زمانی مشخص و معین بازدید کند تنها یکبار محاسبه میشود. اگر کاربری صفحه دیگری را در سایتتان در حدود ۳۰ دقیقه از آخرین بازدید صفحه مشاهده کند این تنها یک بازدید یکسان و مشابه محاسبه میشود. کاربری که ۳۰ دقیقه بعد از آخرین بازدید صفحه به سایتتان باز گردد به عنوان یک بازدید جداگانه محاسبه میشود.

سوال : بازدید صفحه pageview چیست ؟

پاسخ : هر زمانی که یک صفحه کامل از وب سایتتان بازدید یا رفرش شود ، بازدید صفحه pageview ثبت میشود. جمع pageview تعداد کلی دفعاتی است که صفحات وب سایتتان در یک دوره زمانی معین بازدید یا رفرش میشود.

سوال : من اخیرا نوساناتی را در رنک الکسا ی سایتم مشاهده کرده ام. آیا تغییراتی در نحوه محاسبه رنک سایتها ایجاد شده است؟

پاسخ : خیر . هیچگونه تغییری در نحوه تعیین رنک ما ایجاد نشده است. اگر چه ، اخیرا ما بطور چشمگیری سایز پنل دیتایمان را افزایش داده ایم. این مورد میتواند پاسخی به سوال شما در مورد تغییرات بوجود آمده در رنک سایت تان باشد. تغییرات بوجود آمده در پنل دیتا یک رخداد و اتفاق طبیعی ، در نتیجه رشد و تکامل کاربرد و مخاطبان اینترنت و هم چنین ارتقا الکسا برای بدست آوردن داده ترافیک جدید است. با این وجود ، هیچگونه تغییری درباره شیوه ارزیابی رنک های الکسا ایجاد نشده است.

سوال : اما ترافیک سایت من بهتر شده است ، چرا رتبه الکسا ی من بدتر شده است ؟

پاسخ : هر سیستم رنک دهی (رتبه دهی) در مقایسه دیگر سایتها به شما رتبه میدهد. به عبارت دیگر ، رنک ترافیک الکسا نسبت به تمامی سایتها در جهان به سایت شما رنک میدهد. یک مثال خوب در این رابطه مسابقه دو است : فرض کنید شما امروز در یک مسابقه دو شرکت میکنید و در آخر در جایگاه سوم قرار میگیرید. اگر فردا شما دوباره مسابقه بدهید این بار سریعتر از روز قبل بدوید ، اگر سه دونده دیگر سریعتر از شما بدوند شما در رتبه چهارم قرار میگیرید. اگر چه شما مسابقه را سریعتر دویده اید ، اما جایگاه شما بدتر شده است چرا که افراد دیگری سریعتر از شما دویده اند.

سوال : سایز پنل دیتای الکسا افزایش پیدا کرده است ، این به چه معناست ؟

پاسخ : بزرگ شدن و افزایش سایز پنل دیتا خبر بسیار خوشایندی است . این بدین معنی است که ما پوشش دهی ترافیک جهانی قوی تری خواهیم داشت بنابراین میتوانیم ارزیابی و تخمین بهتری داشته باشیم که این مساله میتواند منجر به رتبه بندی (رنک دهی) دقیق تر معیارهای ترافیکی و توصیه ها و پیشنهادهای عملی و کاربردی برای شما مشتریان خواهیم داشت. در آخر شما قادر خواهید بود که یک بینش و نگاه دقیق و عمیق تری نسبت به آنالیز وب و سایت تان هم برای خودتان و هم برای رقیبانتان داشته باشد.

سوال : آیا فاکتورهای دیگری وجود دارند که بتوانند دیتاهای ما را تحت تاثیر قرار دهند؟

پاسخ : الکسا تلاش میکند تا ارزیابی بدون غرض و تبعیض را از ترافیک واقعی وب نسبت به تمامی سایتها در اینترنت داشته باشد.اگر چه ما میدانیم که تبعیض هایی وجود دارد . بنابراین ما بارها و بارها مدل های آماری مان را برای حل این مساله تنظیم میکنیم. بعلاوه تعداد ترکیب و الگوهای استفاده کاربران وب میتواند تخمین و ارزیابی رنک دهی را برای سایتهایی که ماهانه کمتر از ۱۰۰۰ کاربر دارد سخت و مشکل کند. اگر که ما دیتای کافی برای ارزیابی نداشته باشیم ، نمیتوانیم آن را به نمایش بگذاریم.

سوال : چگونه میتوانیم صحیح ترین معیارها و متریک ها را برای سایتهایمان بدست آوریم؟

پاسخ : بهترین روش برای رسیدن و دست یافتن به دقیق ترین و صحیح ترین معیارها این است که معیارهای سایتتان را تایید کنید. اگر معیارهای سایتتان تایید شده باشند شما میتوانید به طور علنی رنک های کشوری و جهانی سنجش شده سایتتان را به نمایش بگذارید. حتی اگر دیتای کافی از پنل ما برای رنک دادن به سایت تان وجود نداشته باشد. علاوه بر این ، مالکان سایت ها با معیارهای تایید شده میتوانند به طور مستقیم بازدید صفحات pageviews و کاربران ویژه سنجش شده (مورد ارزیابی شده) را به جای رنک به اطلاع عموم برسانند.

سوال : آیا الکسا برای مشترکین پولی خود رنکهای بهتری را اختصاص میدهد ؟

پاسخ : خیر

سوال : آیا رتبه الکسا دوستدار برخی از وب سایت ها و علاقه مندان خاصی است ؟

پاسخ : جواب این سوال کاملا منفی است . الکسا یک سرویس سنجش بی طرفی است . برای الکسا تمامی سایت ها یکسان هستند. بیشتر از ۱۵ سال است که ما هزینه های زیادی را به شرکت هایی برای فراهم سازی دقیق ترین معیارها و تصمیم گیری های آگاهانه در زمینه کسب و کارمان برای ایجاد هر گونه تغییری در کارمان هزینه میکنیم.اگر شما برای محک زدن خودتان نسبت به نزدیکترین رقیبانتان آماده هستید.

منبع: انجمن وب هاستینگ تالک

طراحی قالب وردپرس

طراحی و کدنویسی انواع قالب وردپرس

تبدیل PSD به وردپرس

تبدیل psd به قالب استاندارد وردپرس

تبدیل Psd به Html

تبدیل انواع فایل Psd به فایل Html

طراحی قالب فروشگاهی

طراحی و راه اندازی فروشگاه اینترنتی

seo و بهینه سازی قالب

SEO و بهینه سازی سایت