محافظت از وردپرس در برابر روبات ها

محافظت از وردپرس در برابر روبات ها

 

وردپرس مدیریت محتوا محبوب ایرانیان است و تعداد بسیاری وب سایت برپایه وردپرس راه اندازی شده اند ، اما همواره خطر روبات های اسپمر در کمین شما می باشد و با انجام چند راهکار ساده می توانید با این روبات ها مقابله نمایید.
1- همواره در وردپرس در صورت وجود نسخه جدید گزینه بروزرسانی به نسخه جدید ظاهر می شود و شما می بایست آن را بروز نگه دارید.
عملیات بروز رسانی در وردپرس به صورت خودکار از طریق سیستم آن انجام می گیرد لذا این نکته را همواره جدی بگیرید و به کاربران خودتان آموزش دهید تا مدیریت محتوا خودشان را بروز نگه دارند.
2- روبات های اسپمر در نگاه اول اقدام به ارسال کامنت برروی سیستم مدیریت محتوا شما می نمایند لذا همواره می بایست بخش کامنت های وردپرس را محدود سازید تا روبات ها نتوانند اقدام به ارسال کامنت های اسپم خودشان نمایند.
3- تنظیمات بخش کامنت ها به ترتیب در قسمت تنظیمات -> گفتگوها می باشد که می بایست گزینه “کاربران باید نام نویسی کرده باشند و وارد شده باشند تا بتوانند دیدگاهشان را بنویسند” را انتخاب نمایید تا فرم های ارسال کامنت برای کاربران عضو و وارد شده به سیستم شما فعال باشد.
4- در شرایط خاص که این بخش فعال است روبات ها اقدام به ثبت نام در سیستم شما می نمایند و سپس کامنت های خودشان را ارسال می کنند لذا می بایست محدودیتی در سیستم ثبت نامی خودتان ایجاد نمایید، این محدودیت می تواند با غیر فعال کردن بخش ثبت نام باشد و یا اصل منطقی آن قرار دادن کد کپچا برروی وب سایت است.
افزونه Google Captcha (reCAPTCHA) by BestWebSoft یک راهکار بسیار مناسب برای این موضوع است که می توانید از طریق بخش افزودن افزونه در وردپرس اقدام به نصب آن نمایید.
پس از نصب می بایست 2 کد Public Key و Private Key را از سیستم reCAPTCHA دریافت نمایید.  برای این موضوع به وب سایت reCAPTCHA وارد شوید و سپس اقدام به ثبت وب سایت خودتان نمایید و در نهایت این 2 کد را دریافت می کنید.
پس از دریافت و قراردادن آن ها در بخش تنظیمات این ماژول حتما گزینه های Enable for Comments , Enable for Registration را فعال نمایید تا هم برای کامنت ها و فرم ثبت نام کد کپچا فعال گردد.
در صورتیکه شما کپچا را برروی بخش های مختلف وب سایت خودتان فعال نموده باشید دیگر نیازی به غیر فعال کردن ثبت نام و یا محدود کردن کاربران عضو برای ایجاد کامنت نخواهید داشت و با خیال راحت می توانید اقدام به ادامه فعالیت در وب سایت خودتان دهید.
نکته: ممکن است در شرایط فعلی شما درگیر این روبات ها شده باشید لذا در ابتدا کامنت های اسپم را حذف نمایید و از زباله دان سیستم خارج نمایید و سپس طبق این آموزش اقدام به فعالسازی و تنظیم مدیریت محتوا وردپرس خودتان نمایید.
نکته: روبات های اسپم 2 خطر جدید برای وب سایت شما ایجاد می کنند که یکی مصرف ترافیک و منابع سرویس شما می باشد و دیگر ایجاد ضربه شدید برروی سئو وب سایت شما به دلیل پست نمودن اطلاعات نامربوط لذا این موارد را جدی بگیرید.
منبع: میزبان پایتخت

طراحی قالب وردپرس

طراحی و کدنویسی انواع قالب وردپرس

تبدیل PSD به وردپرس

تبدیل psd به قالب استاندارد وردپرس

تبدیل Psd به Html

تبدیل انواع فایل Psd به فایل Html

طراحی قالب فروشگاهی

طراحی و راه اندازی فروشگاه اینترنتی

seo و بهینه سازی قالب

SEO و بهینه سازی سایت