نسخه جدید وردپرس با امکانات بیشتر

پیش تر برای شما از پایان پشتیبانی اینترنت اکسپلورر 8 و 9 و 10 در وردپرس 4.8 نوشته بودیم. از زمان انتشار این خبر در این رابطه حتما میدانستید که با انتشار نسخه جدید وردپرس هم فاصله چندانی نداریم.

وردپرس 4.8 که اولین نسخه اصلی (Major) ارائه شده در سال 2017 به شمار میرود، قرار است 8 ام ژوئن 2017 به طور رسمی برای استفاده عموم منتشر شود.

اما نسخه بتای وردپرس 4.8 در حال حاضر از طریق افزونه WordPress Beta Tester در دسترس کاربران است و امکان تست آن قبل از انتشار نسخه رسمی برای ما میسر شده.

امروز مسترکد تصمیم داره که شما را با برخی امکانات جدید وردپرس 4.8 آشنا کند تا شما هم مثل ما مشتاقانه منتظر ارائه نسخه جدید وردپرس باشید. از شما دعوت میکنیم که در ادامه این معرفی با ما همراه شوید.

اضافه شدن ابزارک تصویر

در نسخه فعلی وردپرس، اگر بخواهید تصویری را در سایدبار سایت قرار دهید، یا میبایست از کد HTML استفاده کنید و یا از افزونه ای برای انجام این کار استفاده کنید.

خوشبختانه در وردپرس 4.8 دیگر وضع به این صورت نخواهد بود. در نسخه جدید وردپرس ابزارک جدیدی با عنوان تصویر یا Image در بخش ابزارک ها در دسترس شماست که با استفاده از آن میتوانید تصویر دلخواهتان را به سایدبار سایت یا هر محل دیگری که قابلیت استفاده از ابزارک ها را داشته باشد، اضافه کنید.

نسخه جدید وردپرس با امکانات بیشتر

برای درج تصویر در سایت با استفاده از این ابزارک کافی است روی دکمه select image یا انتخاب تصویر کلیک کنید تا کتابخانه پرونده های رسانه ای در اختیار شما قرار بگیرد.

حالا میتوانید به سادگی تصویر دلخواه خود را بارگذاری کرده و یا یکی از تصاویر موجود در کتابخانه پرونده های رسانه ای را جهت نمایش در ابزارک مربوطه انتخاب کنید.

نسخه جدید وردپرس با امکانات بیشتر

به همین سادگی، کافی است تنظیمات را در ابزارک ذخیره کنید تا تصویر انتخاب شده توسط شما در محل دلخواه در سایت به نمایش در بیاید.

اضافه شدن ابزارک ویدئو

مشابه ابزارک تصویر، ابزارک دیگری هم جهت درج ویدئو در سایت در اختیار کاربران قرار گرفته است.

نسخه جدید وردپرس با امکانات بیشتر

نحوه استفاده از این ابزارک هم دقیقا مانند ابزارک قبلی است. منتها در اینجا شاید بد نباشد به این نکته اشاره کنیم که هرچند شما میتوانید ویدئو دلخواه خودتان را در سایت آپلود کرده و به نمایش بگذارید ولی ما همیشه توصیه میکنیم که از این کار پرهیز کنید و بجای این کار از سایت های مخصوص میزبانی ویدئو استفاده کنید.

مثلا در اینجا برای درج ویدئو از سایت هایی مثل یوتوب و ویمئو، کافی است پس از کلیک روی دکمه Select video یا انتخاب ویدئو، در کتابخانه پرونده های رسانه ای گزینه “گذاشتن از نشانی” را انتخاب کنید و سپس آدرس ویدئوی مورد نظر را ارائه کنید تا به صورت Embed شده در سایت شما به نمایش در بیاید.

دسترسی به ویرایشگر دیداری در ابزارک متن

امکان جدید دیگری که در این نسخه شاهد آن هستیم، امکان استفاده از یک ویرایشگر دیداری ساده ولی کاربردی در ابزارک متن وردپرس است.

نسخه جدید وردپرس با امکانات بیشتر

در نسخه فعلی، ابزارک متن تنها دارای یک ناحیه نوشتاری ساده است که در صورت تمایل میتوانید کد html دلخواه یا متن ساده ای را در آن قرار دهید.

این ابزارک از ورزن 4.8 دقیقا مانند ویرایشگر اصلی وردپرس دارای دو تب “دیداری” و “متن” است. تب دیداری امکانات مختصری را جهت شکل دادن به محتوای وارد شده در اختیار شما قرار میدهد و امکان درج لینک در ابزارک متنی را نیز برای شما فراهم میکند.

تغییرات و امکانات دیگر وردپرس 4.8

در نسخه جدید وردپرس علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، شاهد امکانات دیگری نیز هستیم. برخی از این امکانات عبارتند از :

  • اضافه شدن ابزارک اخبار و رویدادهای وردپرس به داشبورد مدیریت با امکان انتخاب موقعیت مکانی
  • بهبود تنظیم اندازه سفارشی ساز قالب وردپرس در صفحات نمایش بزرگ (customizer)
  • واضح تر شدن نمایش نام کاربری در صفحه ویرایش کاربر
  • اضافه شدن تابع get_term_parent_list
  • تغییر نحوه نمایش محدوده لینک ها در ویرایشگر وردپرس

امیدواریم که از این معرفی لذت برده باشید و شما هم مثل ما مشتاقانه در انتظار ارائه نسخه رسمی جدید وردپرس باشید. خوشبختانه زمان زیادی تا ارائه این نسخه باقی نمانده و به زودی همه به امکانات جدیدی که در بالا به آنها اشاره کردیم دسترسی خواهیم داشت.

منبع: مستر کد

طراحی قالب وردپرس

طراحی و کدنویسی انواع قالب وردپرس

تبدیل PSD به وردپرس

تبدیل psd به قالب استاندارد وردپرس

تبدیل Psd به Html

تبدیل انواع فایل Psd به فایل Html

طراحی قالب فروشگاهی

طراحی و راه اندازی فروشگاه اینترنتی

seo و بهینه سازی قالب

SEO و بهینه سازی سایت